Dieta cu mere

Merele sunt fructe foarte sanatoase, iar dieta cu mere poate fi o varianta buna de a scapa de surplusul de kilograme. Atentie insa, nu se consuma numai mere in timpul dietei! Fructele sunt incluse intr-o alimentatie echilibrata alaturi de alte alimente sanatoase sarace in calorii. Nu poate sa lipeasca nici consumul recomandat de apa, 2-2,5 l/zi.

Importanta merelor

Aceste fructe pe care le putem gasi si consuma tot timpul anului sunt benefice organismului:

  1. Nu contin grasimi.
  2. Nu ingrasa – un mar contine aproximativ 70-100 calorii, in functie de dimensiuni.
  3. Sunt foarte bogate in fibre – 5g/bucata, reprezentand 20% din cantitatea zilnica de fibre recomandata.
  4. Contin enzime sanatoase.
  5. Favorizeaza tranzitul intestinal si curata intestinele.
  6. Au vitamine (A, B1, B2 si C) concentrate in mare parte in coaja. Acestea impreuna cu alte componente combat imbatranirea, cancerul, bolile cardiovasculare, bolile respiratorii si intaresc sistemul imunitar.
  7. Au in continut: fier, fosfor, magneziu si potasiu – substante care stimuleaza activitatea enzimelor si intensifica arderile din organism.
  8. Stabilizeaza nivelul glicemiei.
  9. Pectina din mere impiedica depunerea colesterolului pe artere.
  10. Stabilizeaza nivelul tensiunii.
  11. Constituie un remediu important pentru: surmenaj fizic si psihic, anemie si insomnie.
  12. Se recomanda in tratarea: reumatismului, ulcerului gastric, gastritelor, bolilor de ficat, diabetului etc.
  13. Previn aparitia bolii Alzheimer.
  14. Sunt considerate surse de longevitate.
  15. Este recomandat consumul lor in stare proaspata. Rontaitul unui mar iti curata foarte bine dantura.

Dieta propriu-zisa

Se spune ca a fost creata de nutritionistul american Tammi Flynn. Tammi a constatat ca una dintre pacientele sale manca inainte de fiecare masa un mar si reusea sa slabeasca fara a schimba nimic in alimentatia ei obisnuita. Ideea de baza a dietei lui Flynn este ca un mar consumat inainte de fiecare masa principala reduce apetitul.

Este foarte simpla. Incearca sa consumi 3 mere pe zi, inainte de fiecare masa. Merele iti vor da senzatia de satietate, te vor determina sa mananci mai putin si implicit sa scapi de kilogramele suplimentare. In plus, merele sunt dulci si acest dulce nu ingrasa.

Specialistii sustin ca merele colorate mai intens contin mai multe vitamine si minerale decat cele deschise la culoare.

Mananca mere, dar si alte alimente sanatoase: salate, carne slaba fiarta sau la gratar, legume sote, lactate. Evita mesele copioase, grasimile si mancatul excesiv seara. Redu pe cat posibil consumul de carbohidrati (paine, prajituri, biscuiti, paste fainoase etc.) si bauturi acidulate. Combina totul cu multa miscare si exercitii fizice si rezultatele nu vor inceta sa apara.

Model dieta

Mic dejun

1 mar
omleta cu branza

Pranz

1 mar
piept de pui la gratar cu garnitura de legume sote

Gustare

1 bol de branza dulce sau un iaurt degresat

Cina

1 mar
peste (somon, crap, pastrav) la gratar
o salata verde cu zeama de lamaie

Inainte de inceperea unei diete este bine sa apelezi la ajutorul unui nutritionist, care iti va putea recomanda cele mai  potrivite combinatii in meniuri, special concepute pentru organismul si stilul tau de viata.

Related posts

no comments | Trackbacks | Post your comment

Post a comment:

Categories