Alimente care te ajuta sa lupti impotriva gripei porcine

supa de gainaGripa porcina (H1N1), o maladie respiratorie specifica porcilor din crescatorii, reprezinta o amenintare si la adresa sanatatii noastre in ultima perioada. Despre aceasta gripa puternic mediatizata s-au aflat pe parcurs multe lucruri: se transmite foarte usor de la o persoana la alta prin tuse sau stranut, a provocat imbolnavirea unui numar mare de oameni, exista un vaccin si la noi care poate fi administrat.

Mai trebuie sa stii ca:
- Este bine sa eviti aglomeratia, sa te speli des pe maini cu apa si sapun dupa ce ai intrat in contact cu mai multe persoane.
- Prezinta un risc crescut de imbolnavire persoanele care sufera de boli cronice si cele care au imunitatea scazuta.
- In cazul in care manifesti simptome de imbolnavire (stari de oboseala, inapetenta, febra peste 38ºC, secretii nazale, tuse, durere in gat, stari de voma si diaree) este bine sa faci o vizita medicului tau de familie.
- Gripa porcina nu se ia mancand carne de porc, in ciuda faptului ca multi oameni cred acest lucru.
Medicii au descoperit ca anumite bauturi si alimente contin substante ce ajuta la prevenirea gripei porcine:

- Ceaiul verde foarte util in lupta impotriva cancerului si a bolilor de inima, responsabil de scaderea colesterolului, accelerarea ritmului de arderea grasimilor, prevenirea diabetului si a bolilor cardiovasculare are o importanta actiune antivirala.

- Iaurtul si kefirul contin bacterii active foarte sanatoase care diminueaza simptomele agresive ale gripei. Asemenea bacterii se mai gasesc si in muraturi: gogonele, castraveti, varza.

- Merele, ceapa, broccoli si rosiile, in special cele crescute in regim ecologic, contin o substanta benefica numita quercetin cu proprietati antiinflamatoare.

- Supa de pui (in care adaugi dupa preferinta: morcov, ceapa, cartofi, galuste din gris, patrunjel verde) este foarte sanatoasa, are proprietati antiinflamatoare si diminueaza tusea si secretiile nazale.

- Tonul, sardinele, somonul, anumite cereale contin vitamina D responsabila se pare cu producerea de substante antimicrobiene in organism. Consuma conserve de ton, sardine si somon afumat sau la gratar (mai bun decat cel prajit deoarece prin prajire in ulei se pierd anumite substante foarte utile).

- Ardeiul iute curata sinusurile, reduce riscul aparaitiei pneumoniei, care in anumite cazuri insoteste gripa si este foarte bogat in vitamina C. Vitamina C are importante proprietati antivirale si se gaseste si in: portocale, lamai, kiwi.

Toate aceste bauturi si alimente le ai la indemana si in sezonul de iarna, asa ca nu ezita sa profiti de beneficiile pe care ti le ofera.

Related posts

no comments | Trackbacks | Post your comment

Post a comment:

Categories